Terms and text shown below represent Sonia’s contributions to TermWiki.com, a free terminology website and knowledge resource for the translation community.
A Sanskrit term for void; emptiness; the realm of transitory and relative existence. As a doctrinal term it refers, in Theravada, exclusively to the Annatta doctrine, i.e., the unsubstantiality of all phenonena.
Un termine sanscrito per vuoto, vacuità, il regno dell'esistenza transitoria e relativa. Come termine dottrinale si riferisce, nei Theravada, esclusivamente alla dottrina Annatta, come ad esempio, l'inconsistenza di tutti i fenomeni.
The direction of prayer towards the kaaba in mecca; sometimes in a mosque referred to as the qibla wall.
La direzione della preghiera verso la kaaba alla mecca; a volte in una moschea, indicata come il muro qibla.
One of the two points in Spir-Whorf hypotheis, i.e. There’s no limit to the structural diversity of languages.
Uno dei due punti in Spir-Whorf hypotheis, cioè non c'è limite alla diversità strutturale delle lingue.
Anything designed to convey effectively the factual record on some topic (most often used of films); documentation is often the only material product of much conceptual and performance art that centers on a transitory event.
Qualsiasi progetto allo scopo di comunicare in modo efficace i risultati di ricerche effettuate su un argomento (utilizzato maggiormente nella tipologia di film), la documentazione è spessol'unico prodotto materiale di molta arte concettuale e di performance ...
The full set of a run of prints of a given work (including, in this sense, of a particular version of a book).
Il set completo di una serie di stampe di una stessa opera (tra cui, in questo senso, di una particolare versione di un libro).
The Sixth Patriarch of Zen (Ch'an) Sect in China.
Il sesto Patriarca dello Zen (Ch'an) Setta in Cina.
Jewelry that has been crafted by a jeweler or artisan using a mold.
Gioiello realizzato da un gioielliere o un artigiano utilizzando uno stampo
Mikheil Saakashvili (born 21 December 1967) is a Georgian politician, the third and current President of Georgia and leader of the United National Movement Party.
Mikheil Saakashvili (nato il 21 dicembre 1967) è un politico della Georgia, il terzo e attuale presidente della Georgia e leader del partito del Movimento Nazionale Unito.
The point in time in which all things take place and occur; in contrast with the past or the future, which are merely impressions in the mind.
Il momento in cui tutte le cose si svolgono e si verificano, in contrasto con il passato o il futuro, che sono soltanto impressioni nella mente.
The denial in theory and/or practice that God exists. Atheism is a sin against the virtue of religion required by the first commandment of the law (2124-2125).
La negazione di teoria e / o della pratica secondo cui Dio esiste. L'ateismo è un peccato contro la virtù della religione richiesta dal primo comandamento della legge (2124-2125).