Terms and text shown below represent idacoppola’s contributions to TermWiki.com, a free terminology website and knowledge resource for the translation community.
The incline angle of a sidewalk or road surface, given as a ratio of the rise (in inches) to the run (in feet).
L';angolo di inclinazione di un marciapiede o di un fondo stradale, dato come un rapporto tra il dislivello (in pollici) e lo sviluppo longitudinale (in piedi).
Beam placed so that it ties together the principle rafters in a roof. Also called a collar beam.
Trave inserita per collegare le capriate primarie di una copertura. Chiamata anche un cordolo.
Division of a rock by cleavage.
Divisione di una roccia per scissione.
in return for a patent, the inventor gives as consideration a complete revelation (describes it) or disclosure of the invention for which protection is sought.
in cambio di un brevetto, l'inventore fornisce una completa rivelazione di un'invenzione (la descrive) o divulgazione, per la quale chiede tutela.
Selection of proportions of material for concrete to make the most economical use of available materials to manufacture concrete of the required strength, placeability, and durability.
Selezione delle proporzioni di un calcestruzzo per garantire l'utilizzo più economico di materiali disponibili per la produzione di calcestruzzo con i requisiti di resistenza, lavorabilità e durevolezza.
A penetration device used to determine the setting characteristics of hydraulic cements. Visqueen A 4 mil or 6 mil plastic sheeting often used for construction coverings.
Un dispositivo a penetrazione utilizzato per determinare le caratteristiche di presa per i calcestruzzi idraulici. Spesso utilizzati per ricoprire di costruzione sono i sistemi in teli di plastica Visqueen da 4 mil o 6 mil.
A step function that pairs a real number with the greatest integer that is less than or equal to the real number.
Una funzione a gradini che associa ad un numero reale il più grande intero che è minore o uguale al numero reale.
Buildings are often divided into repetitive spatial elements, or bays, defined by the space between two adjacent columns or other vertical supports.
Gli edifici sono spesso suddivisi in elementi spaziali ripetitivi, o luci, definite dallo spazio tra due pilastri adiacenti o altri supporti verticali.
A synthetic rubber strip used to seal joints in concrete foundations walls. Weep Screed A tool used to drain moisture from concrete.
Una striscia di gomma sintetica utilizzata per la sigillatura dei giunti in muri di fondazioni in calcestruzzo. La guida di drenaggio è uno strumento usato per drenare l'umidità presente all'interno del calcestruzzo.
A curved skylight, made of glass panels.
un lucernario curvo composto da pannelli in vetro