Terms and text shown below represent idacoppola’s contributions to TermWiki.com, a free terminology website and knowledge resource for the translation community.
A penetration device used to determine the setting characteristics of hydraulic cements. Visqueen A 4 mil or 6 mil plastic sheeting often used for construction coverings.
Un dispositivo a penetrazione utilizzato per determinare le caratteristiche di presa per i calcestruzzi idraulici. Spesso utilizzati per ricoprire di costruzione sono i sistemi in teli di plastica Visqueen da 4 mil o 6 mil.
A sinkage in a wall plane.
L'avvallamento lungo la superficie di un muro.
To cast concrete. A pour is an increment of concrete casting carried out without interruption.
Al getto di calcestruzzo. Un getto è un incremento della quantità di calcestruzzo posto in opera effettuato senza interruzione.
Consent is giving permission to a person to do something to or for another person.
Il consenso è dare il permesso ad una persona di fare qualcosa o per un'altra persona.
A special synthetic blend of limestone and clay used to make concrete which is generally believed to be stronger, more durable, and more consistent than concrete made from natural cement. It is a hydraulic cement consisting of finely pulverized compounds of ...
Una speciale miscela sintetica di calcare e argilla utilizzati per la produzione del calcestruzzo rendendolo generalmente ritenuta più resistente, durevole e consistente di un calcestruzzo realizzato con cemento naturale. Si tratta di un cemento idraulico ...
A building method for multi-story site-cast concrete buildings that casts all the slabs in a stack on the ground and then lifts them up the columns and welds them into place.
Un metodo per la costruzione a più piani per edifici in calcestruzzo in opera con il quale i solai sono gettati a terra formando una pila e successivamente sollevati lungo i pilastri e saldati agli stessi.
Selection of proportions of material for concrete to make the most economical use of available materials to manufacture concrete of the required strength, placeability, and durability.
Selezione delle proporzioni di un calcestruzzo per garantire l'utilizzo più economico di materiali disponibili per la produzione di calcestruzzo con i requisiti di resistenza, lavorabilità e durevolezza.
A stone wall that is constructed one stone upon another, without the use of any mortar; generally used for retaining walls.
Un muro di pietra che è costruito sovrapponendo pietre senza l'impiego di malta;generalmente utilizzato per muri di sostegno.
On a vertical plane, or up and down, as in when someone says "level that wall" the correct carpentry term is plumb that wall.
Su un piano verticale, o su e giù, quando si dice dice "livella quel muro"; il termine corretto è mettere a piombo il muro.
Beam placed so that it ties together the principle rafters in a roof. Also called a collar beam.
Trave inserita per collegare le capriate primarie di una copertura. Chiamata anche un cordolo.