Terms and text shown below represent Monika’s contributions to TermWiki.com, a free terminology website and knowledge resource for the translation community.
A corporation that is operated privately, but is supported by the government in its operations and that often traded publicly.
Una società che è gestita privatamente, ma è supportata dal governo nelle sue operazioni e che è spesso commerciato pubblicamente.
In economics, this refers to a government’s position on the regulation of the amount of spending power available in an economy and the cost of borrowing money; for example, deciding whether or not to impose a credit squeeze.
In economia, questo si riferisce alla posizione del governo sulla regolamentazione dell'importo della spesa corrente disponibile in un'economia e del costo dei prestiti di denaro; ad esempio, decidere o meno di imporre una stretta creditizia.
A securities offering process in which the purchase price paid to the issuer and the public offering price are determined by negotiation rather than through competitive bidding.
Un precesso di offerta di titoli in cui il prezzo di acquisto pagatoall'emittente e il prezzo di offerta pubblica di titoli sono determinati dalla negoziazione anziché tramite appalto.
The branch of psychology that deals with social life, the behavior of people in groups and the behavior of individuals in social settings.
Il ramo della psicologia che si occupa di vita sociale, il comportamento delle persone in gruppi e il comportamento degli individui in ambienti sociali.
A financial report that covers only a part of the company's year Often used to refer to a quarterly financial statement
Una relazione finanziaria che copre solo una parte dell'anno dell'azienda, spesso usato per riferirsi a un rendiconto finanziario trimestrale.
A measurement of cost efficiency on a project. It is the ratio of earned value (EV) to actual cost (AC). CPI = EV divided by AC. A value equal to or greater than one indicates a favorable condition, and a value less than one indicates an unfavorable ...
Una misura dell'efficienza di costo su un progetto. È il rapporto tra valore guadagnato (EV) e costo effettivo (AC). CPI = EV diviso AC. Un valore uguale o maggiore di uno indica una condizione favorevole e un valore inferiore a uno indica una condizione ...
A commercial organization which operates in more than one country and moves its resources and activities between them, in such a way as to maximize its trading advantages in areas like labor costs or taxation benefits.
Un'organizzazione commerciale che opera in più paesi e muove le sue risorse e attività tra loro, in modo tale da massimizzare i vantaggi commerciali in aree quali i costi di manodopera o benefici fiscali.
Exchange rate whose value is pegged to another currency's value or to a unit of account.
Tasso di cambio il cui valore è ancorato al valore della di un'altra valuta o ad un'unità di conto.
The form of management adopted in an emergency or an exceptional situation which focuses all the resources of the organization on getting through a temporary period of difficulty, leaving more fundamental or longer-term issues aside. There is a great ...
La forma di management adottata in caso di emergenza o una situazione eccezionale che concentra tutte le risorse dell'organizzazione su come superare un periodo temporaneo di difficoltà, tralasciando le questioni più fondamentali o a più lungo termine. C'è ...
Funds spent on business travel and entertainment that qualify for a tax deduction of 50% of the amount claimed.
Fondi spesi per intrattenimento e viaggi d'affari che beneficiano di una detrazione fiscale del 50% dell'importo sostenuto.